Albufeira verder ontdekken. - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Maud Bosch - WaarBenJij.nu Albufeira verder ontdekken. - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Maud Bosch - WaarBenJij.nu

Albufeira verder ontdekken.

Blijf op de hoogte en volg Maud

27 Januari 2013 | Portugal, Albufeira

De afgelopen week heb ik de buurt een beetje zitten verkennen. Zodat ik hier de weg goed kom te weten. Deze week wilde ik ook ergens internet proberen te kopen. Ik wist niet waar ik moest zoeken maar mijn begeleidster had me verteld als mijn beltegoed op is dat ik dat in het winkeltje kon kopen dat ze aan wees. Ik dacht misschien heb ik daar kans om ook internet te gaan kopen. Ik wist nog een beetje welke kant ik op moest lopen en snel genoeg had ik het winkeltje gevonden. (dit winkeltje ligt in een soort van shoppingcenter, hier zitten eigenlijk allerlei winkels in) Dus het gebouw was eigenlijk niet te missen. En dit keer had ik ook nog eens geluk. Ze hadden internet in het winkeltje. Ik natuurlijk al opgelucht dat ik het had gevonden en dat ik hierna niet meer hoefde te gaan zoeken. Ik heb nu internet op een stickje. Als ik erop zit dan gaat er internet tegoed af. Volgens mij kost het een euro per uur ongeveer. Ik loop terug naar mijn appartement en wilde dus gaan skypen. Maar helaas Skype werkt niet via zo’n stickje dat ik had gekocht… Dat is dan maar het enige minpunt van het stickje, ik kan verder nog wel chatten, emaillen, facebooken dus het is evengoed handig! Verder kan ik op mijn stage ook regelmatig even op de laptop mijn mailtjes checken wat ook fijn is want dan hoef ik niet perse elke avond mijn stick te gebruiken. Hiermee kan ik dan internet tegoed besparen.

Vrijdag 25-1 mijn eerste weekend in Albufeira was aan gebroken. Wat zou ik gaan doen vandaag.. ik wilde nog graag weten hoe je naar het nieuwe gedeelte van Albufeira moest lopen dus had ik dat plan voor ogen, verder wilde ik het uitgaansgebied hier gaan bekijken ook wel: de strip. Natuurlijk ben ik niet in één keer goed gelopen maar ik was eigenlijk niet ver omgelopen. Dus had het al snel genoeg gevonden. Ik kwam op de strip aan en ik dacht eigenlijk van is dit het? Het leek wel uitgestorven. Bijna alles was dicht… misschien kwam het omdat ik er nog redelijk vroeg bij was maar volgens mij gingen er verder niet veel kroegjes meer open naast de kroegen die al open waren. Deze straat staat in de zomer schijnbaar helemaal vol jongeren. Ik kon het me even niet voorstellen…. Er was echt bijna niemand. Ook amper Portugezen.. ik dacht toen laat ik nog even in een restaurantje wat eten en daarna kijken of het drukker is geworden. Maar nee het was niet drukker geworden dus ik dacht dan loop ik maar terug naar de oude stad om te kijken of daar wel iets open is want nu werd t ook al wat later. Ik kom dus bij de oude stad aan, het was toch nog wel een stukje lopen en daar was er eigenlijk ook vrij weinig te doen. Er was een cafeetje met live muziek maar het was niet echt voor mijn leeftijdscategorie. Ik ben toen nog maar even naar het strand gegaan waar achter mij de hele tijd zo’n propper irritant aan het doen was achter mijn rug. De hele tijd geluiden maken zodat ik achterom keek. Ik zat namelijk ergens op een bankje voor restaurants en die proppers moesten er natuurlijk voor zorgen dat ik daar ergens ging zitten… Maar toen had ik maar besloten om naar mijn appartement te gaan ik was ook redelijk moe want had een aantal kilometers gelopen. Ik weet niet precies hoever de oude stad en de strip van elkaar af ligt maar het ligt toch wel een stukje lopen van elkaar. Van de oude stad naar mijn appartement was gelukkig niet meer zover dus ik was gelukkig zo thuis! Ik ben gelukkig al goed gewend aan mijn appartement. Ik beschouw het nu voor 11 weken als mijn huis. Het is toch wel lekker om je eigen indeling te hebben en als je iets ergens neer legt is het altijd goed want het zal voor jezelf niet in de weg liggen.. Al moet ik zeggen dat ik soms wel een rotzooitje er van had gemaakt. Dus toen ben ik maar even gaan opruimen.

Zaterdag 26-1 Ben ik nog een stukje van de oude stad gaan verkennen. Gelukkig weet ik de weg nu wel in de oude stad! En ook hier lopen veel proppers rond.. dus ging ik maar eerst ergens een cappuccino drinken en toen ging ik weer even verder wandelen.. toen kwam ik dus weer bij de zee uit en een propper van het restaurant zei dat hij wel een lekker cocktail voor me ging maken en ik dacht nou oke vooruit dus ik liet me weer overhalen om daar te gaan zitten. (ik was denk ik net weer 10minuten aan het lopen) Hij had een voorstel voor een cocktail dus ik dacht oke laat ik die maar nemen. Om mij heen zaten een paar mensen met een wat kleine cocktail dus dan zal deze ook wel niet zo groot zijn… En daar kwam mijn cocktail aan iets groter dan verwacht.. maar wel erg lekker!! De propper die me had overgehaald was erg aardig hij kwam ook een paar keer kletsen en hij vroeg of ik ook uit ging bij de strip. Dus ik vertelde hem dat ik er gister was geweest maar dat er niks te doen was en hij vertelde dat op zaterdag avond meestal wel iets te doen was dus dan ga ik volgende week ofzo maar eens een kijkje nemen op de strip op ene zaterdagavond. Het was vandaag ook nog eens heerlijk weer. Ik ben naar de cocktail naar het strand gegaan en heb nog even kunnen zonnen. Hierna ging ik maar weer aan de wandel want ik wilde nog een bepaald stukje ontdekken of daar nog wat te doen was maar dat was niet het geval. Hierna ben ik maar weer naar mijn appartement gegaan. Ik was nog even aan het denken wat ik zondag 27-1 kon gaan doen en bij mij tegenover het appartement zit een ticketshop met allerlei uitstapjes die kunt gaan doen. Ik heb besloten om naar Lagos en Sarges te gaan, ik wil namelijk ook nog wat andere dorpjes bezoeken in de tijd dat ik hier zit! En zaterdag avond dacht ik laat ik maar eens naar bed gaan en ik loop naar mijn slaapkamer toe en ik heb me toch pijn aan mijn kuiten… En ja hoor. Ik heb spierpijn, ik ben ook niks gewend. Door alle heuvels die ik hier op en af moet lopen.. Verder ben ik ook niet gewend om zoveel te lopen meestal pak ik de fiets in Nederland namelijk. Maar hier heb ik geen fiets dus ik moet wel lopen, maar vind ik niet erg hoor!

Zo nu stop ik weer met mijn verslag.

Liefs vanuit ’t zonnige Albufeira.


  • 28 Januari 2013 - 16:36

    Bart:

    goed bezig zusje,
    super verslag.
    over dat opruimen gesproken heb je vast gelijk dat je nu wel weet waar het ligt haha.
    Verder mooi dat het goed gaat. En super dat je het zo goed volhoud daar en al als thuis voelt.

  • 28 Januari 2013 - 20:58

    Joskke:

    Lieve Maud,

    Super om te lezen wat jij allemaal meemaakt, zo gaaf!
    Wat knap dat je zo alleen op pad gaat, ik doe het je echt niet na.
    Geniet ervan lieverd!

    XXX

  • 01 Februari 2013 - 14:27

    Jaimy:

    Leuk verslag maudje!
    blij dat je het leuk hebt daar! :)
    Dat lopen zal vast even wennen zijn maar dat kump wal good!

    Veel plezierr!

    liefsx

  • 02 Februari 2013 - 14:01

    Grootje:

    hoi Maud

    ik lees dat je de stad al kan dromen.
    lijkt me gezellig daar,en vooral ook lekker rustig.
    hoop dat je je lekker blijft voelen daar ,2 weken zitten er al op.
    time flays wen you have fun

    gr grootje

  • 03 Februari 2013 - 09:22

    Petra:

    Hoi Maud
    Super meid, het gaat je goed af....:)
    Sportief ondernemend, doe wel voorzichtig......
    Heel veel plezier.....en we kijken vol verwchting uit naar je volgende story ;)
    groetjes uit een bijna gekke Lottum

  • 04 Februari 2013 - 17:50

    Els:

    Haa Maud,
    Wat leuk om te lezen hoe 't met je gaat daar in Portugal.
    Geniet van je tijd én de cocktails daar...
    Groetjes Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 9010

Voorgaande reizen:

21 Januari 2013 - 06 April 2013

Mijn eerste zelfstandige reis naar Albufeira!

Landen bezocht: