Het zit er bijna op.. - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Maud Bosch - WaarBenJij.nu Het zit er bijna op.. - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Maud Bosch - WaarBenJij.nu

Het zit er bijna op..

Blijf op de hoogte en volg Maud

31 Maart 2013 | Portugal, Albufeira

Zo nu ga ik mijn allerlaatste verslagje typen, aangezien mijn stageperiode bijna afgelopen is.

In mijn vorige verslag schreef ik dat mijn broer langs kwam. Zaterdag avond rond een uur of 10 kwam hij aan. Hij belde met een taxi chauffeur zijn telefoon, omdat hij zelf geen bereik had. Best slim bedacht van hem! Ik had nog Portugese gebakjes gekocht en toen we deze op hadden liet ik hem mijn appartement zien. Iedereen staat versteld van mijn appartement! Het is ook een heel fijn en groot appartement. Daarna zijn we samen naar de barstreet gegaan om een lekkere cocktail te drinken. De barstreet is nu zo’n 2 weken geopend. De meeste cafe’s/kroegen/restaurants gaan eind maart open. Er was van te voren wel genoeg open hoor! Maar nu is het nog levendiger hier! Zondags heb ik Bart de strip laten zien en zijn we een drankje gaan drinken bij Hollandaise. En bij Hollandaise vertelde Bart me dat hij een cadeautje van pap in mijn appartement had verstopt. Ik natuurlijk super nieuwsgierig en allemaal vragen over het cadeautje stellen om er misschien achter te komen wat ik zou krijgen. Maar dit was helaas mislukt! Ik kwam er niet achter. Ik kreeg wel een tip dat het voor 3 dagen was en niet eetbaar. Nouu.. ik wist ’t echt niet wat is voor 3 dagen en niet eetbaar? Ik had nog even met pap gebeld en ik vroeg of ik het in mijn koffer kon terug nemen etc. Ik kwam er toch niet achter ma goed. Zondag avond hebben Bart en ik lekker uitgegeten bij Flavours (TOP restaurantje, een echte aanrader) Maandag moest ik weer werken, dus heeft Bart zelf een beetje door Albufeira getoerd. Maandag avond zijn we natuurlijk weer lekker gaan uiteten. Ik heb deze avond natuurlijk Bart weer ondervraagd over mijn cadeautje. Ik was zo nieuwsgierig en nog kwam ik er niet achter. We hadden samen afgesproken dat hij nog een tip voor me achter liet als hij ging. Dinsdag ochtend vertrok Bart alweer richting het vliegveld, toen ik thuis kwam lag er een tip voor me klaar. De tip was: Laatste Tip: iedereen weet ervan maar dan ook echt iedereen. Sinds eind februari. Dus ook Heleen, Astrid, Floortje, Ankie en Loeka. Iedereen die hier langs is geweest weet er van. Groetjes Bart :) dus ik dacht: Waar weet iedereen van? Godddd ik kon het nu echt niet meer laten om mijn cadeautje te zoeken! Ik heb dus zo’n 10minuten zitten zoeken naar mijn cadeautje. Maar nee niet gevonden. Toen dacht ik: Oké dan maar wachten totdat ik een smsje krijg morgen. Aangezien ik ’s ochtends iets langer had door gewerkt mocht ik iets later beginnen op stage. Toen mijn pauze was afgelopen liep ik weer terug naar mijn stage. (is ong. 3 min lopen) Tijdens deze looptocht was ik nog even aan het denken hoelaat ik zou gaan chatten met Remy woensdag avond, want dat hadden we afgesproken. Hier is het een uurtje vroeger dus als ik pas om 9uur zou komen is het al 10uur in Nederland. Ik was er nog niet uit maar ik dacht ik sms Remy er nog wel over. Ik kom dus op stage aan en meestal zeg ik wel even gedag tegen de patiënten die al in de wachtkamer zitten. Een patiënt stond aan de balie en er zat een ‘patiënt’ in de wachtkamer achter een pilaar. Ik loop dus een stukje verder en zeg hoi. En tot mijn grote verbazing zat Remy ineens in de wachtkamer. Ik schrok me kapot. Pap had Remy naar mij gestuurd als verjaardagscadeautje! Wow. Dit zag ik echt niet aankomen!! Ik was super blij hem weer te zien.. (waarbij er een paar traantjes aangerold kwamen) Ik kreeg die dinsdag middag vrij van stage en Woensdag (27-3) kreeg ik ook vrij omdat ik toen jarig was. Zo heb ik mijn verjaardag toch nog n beetje kunnen vieren! (: Ook kreeg ik donderdag middag vrij zodat ik met Remy mee naar het vliegveld kon reizen (en natuurlijk ook weer terug) Dit keer was het afscheid nemen iets minder erg. Nu konden we zeggen: Tot volgende week vrijdag. Dat klonk al iets anders dan 7 weken. Ofja ik dacht 7 weken Remy wist dat het korter zou zijn!! Volgens mij wisten heeel veel mensen dat het korter zou zijn!! Het was in ieder geval een super leuke verrassing!

Vrijdags (29-3) had ik ook vrij van stage in verband met goede vrijdag dus ben ik een dagje naar Portimão geweest. Eerst gingen we naar een haventje en daarna naar het dorpje. Hierna volgde het shoppingcenter (: In een shoppingcenter vermaak ik me meestal wel! Gister (zaterdags) heb ik een stuk gelopen ook langs de zee. Moest ik een heel stuk over de rotsen klauteren. Wat een wandel tocht was dat! Maar het was wel mooi om te zien.

Nu is het einde bijna in zicht. Nog maar 4 dagen stage lopen bij het Orange Medical Centre. Wat heb ik hier veel nieuwe dingen mogen leren! Het is echt een verschil met een huisartsenpraktijk in Nederland en een huisartsenpraktijk hier in Albufeira bij een vakantie dokter. Het was dus wel even wennen! Maar de stage is me goed bevallen. Ik heb het erg leuk gehad en ik werd goed opgevangen door Brigitta en Heino.
Aanstaande vrijdag ga ik weer met het vliegtuig terug naar de Hollandse bodem. Ik heb wel zin om weer terug naar Nederland te gaan. Dan zie ik iedereen weer. Maar natuurlijk ga ik het hier ook missen!! Ik ben zeker van plan om nog een keer terug te gaan naar Albufeira. (maar dan voor 1-2 weken)

Ik heb hier in ieder geval een geweldige tijd gehad!

Zo dan is dit het einde van al mijn verslagen!

Tot snel.

Liefs,
Maud

  • 31 Maart 2013 - 20:32

    Isabelle:

    Hoi Maud,

    Wat super leuk om alles te lezen en mooi om te zien dat je het zo naar je zin hebt en hebt gehad. Tot over 5 weken?

    Xxx isabelle

  • 31 Maart 2013 - 21:06

    Maud Van Den Bosch:

    Jaaa tot over 5 weken!!

  • 01 April 2013 - 11:33

    Pieter:

    Hi hi wat maak je toch leuke verslagen
    Tot snel

  • 01 April 2013 - 17:28

    Joske:

    Lieve Maud!

    Wat een leuke verhalen toch. Vind het super voor je dat je het zo naar je zin hebt en dat Remy nog langs is gekomen!
    Ik zie je volgende week. Gezellig en tot dan!

    Liefs,
    Joske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2029
Totaal aantal bezoekers 9007

Voorgaande reizen:

21 Januari 2013 - 06 April 2013

Mijn eerste zelfstandige reis naar Albufeira!

Landen bezocht: