Al twee weken in Albufeira!!! - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Maud Bosch - WaarBenJij.nu Al twee weken in Albufeira!!! - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Maud Bosch - WaarBenJij.nu

Al twee weken in Albufeira!!!

Blijf op de hoogte en volg Maud

04 Februari 2013 | Portugal, Albufeira

Zo dit is alweer mijn 3e verslag.. stiekem ben ik wel trots op mezelf dat ik nu al aan mijn 3e verslag aan het typen ben aangezien ik eerst niet wist of ik wel verslagen ging maken. Maar eigenlijk is het best leuk om te vertellen wat ik allemaal heb meegemaakt. Het uitstapje naar Lagos wat ik in het vorige verslag had geschreven was leuk. We gingen met een bus naar mooie plaatsen: Lagos, Sint vincent en Sarges. Bij deze plaatsen hadden we stoppunten dus dan mochten we een bepaalde tijd daar rond lopen. Toen ik de bus instapte zag ik alleen maar toeristen met grijs haar, dus ik dacht ik ben heel zeker de jongste van club hier! Ik ging maar voorin in de bus zitten omdat daar nog plek was en achter in de bus had ik niet gekeken of daar wel iets van mijn leeftijd bij zat. De eerste bus stop was bij Lagos, hier kon je kiezen of je een kerk wilde bezichtigen of dat je een straat in wilde voor te Shoppen. En ik kies natuurlijk de straat voor het shoppen uit, want ik dacht die kerk interesseert me toch niet zo veel. Hier kwam ik in een winkel een super leuke horloge tegen die ik dus heb laten liggen…. Waar ik nu spijt van heb, maar ik hoop nu gewoon dat ik nog een leuker horloge tegen kom. Na Lagos gingen we naar een erg mooi gebied waar ik met een Engels man aan de praat kwam. Volgens mij tegen de eind 20 aan. Dus er was toch nog iemand die niet zo heel oud was. Met deze Engelsman heb ik de trip verder beleefd, hij was erg aardig en het was een echte prater! Hij bleef maar door praten en door praten, maar ik had volgens hem dat kerkje in Lagos wel moeten bezichtigen. Hij vond het écht geweldig volgens mij. De heenweg van de busreis leek niet zo heel lang omdat we zo nu en dan stopte maar de terug weg leek wel lang ik had ook nog eens honger dus ik wilde natuurlijk wat eten, maar dat gaat moeilijk in een bus als je geen eten mee hebt.. dus moest ik nog even wachten. De Engelsman ging naast me zitten in de bus en hij had ook al honger. De bus stopte as eerst bij de oude stad dus ik blij dat ik bijna kon eten! Helaas was het deze dag niet zo’n mooi weer. Er waren zo nu en dan regenbuien en het was redelijk koud, maar verder was het een geslaagd dagje.

De tweede stage week ging ook weer snel voorbij, ik ging deze week nog naar stage een keer boodschappen doen dus ik had nog geen muziek opgezet. Ik stopte dus even onderweg om muziek op te zetten en toen begon er een jongen te praten en zei dat hij wel een stuk met mij mee liep. Ik dacht van uhm ik weet de weg wel.. (tenminste volgens mij dacht hij dat ik verdwaald was) maar goed ik liep maar met hem mee, het was een erg sociale jong. Hij ging vertellen dat hij naar een avondschool moest etc. en dat hij 3 jaar in Albufeira bleef. Maar ik heb niet zo heel lang met hem hoeven lopen want hij moest al gauw genoeg een andere straat in. Ik dacht eerst echt wat gebeurt me nu weer moet ik met hem meelopen haha.. Toen ik op de terug weg liep van de winkel kwam ik nog een Nederlandse man tegen en heb ook even met hem gepraat. Het was eigenlijk ook maar toevallig dat we met elkaar aan de praat kwamen want hij zei dat er een botsing kwam tussen ons, maar dat was niet zo hoor we kruiste elkaar wegen. En ik reageerde daar dus op in het Nederlands en hij was geloof ik verbaasd dat ik Nederlands kon praten haha! Ik val hier niet op als een Nederlander in Portugal. De meeste denken dat ik ook gewoon Portugees ben, mensen op straat praten Portugees tegen me en dan zeg ik maar dat ik niet Portugees ben. Ook krijg ik op stage regelmatig de vraag of ik Nederlands kan praten.. Maar goed dat ik op stage Nederlands kan praten want de meeste patiënten zijn ook Nederlands. Als ik goed Portugees kon praten zou ik iedereen dus eigenlijk zo wijs kunnen maken dat ik uit Portugal kom, maar helaas is Portugees moeilijk om te leren. Enkele woorden ken ik nu wel omdat ik dat vaker tegen kom, bijv.: Ola. (= Hoi), Sim (=ja) Maar volledige zinnen in het Portugees kan ik écht niks van maken! Maar de mensen hier zijn wel erg sociaal!

Verder ben ik deze week ook nog op woensdag avond nog naar een Portugese band geweest. Ik ben hier samen met mijn stagebegeleiders heen gegaan. Ik was in ieder geval zeker de jongste van de zaal. De rest was toch ietsjes ouder. Maar het was wel leuk om een keertje te zien.
Zaterdag 2-2-13, Deze dag heb ik toch het een en ander mee gemaakt. Ik ging een uitstapje maken naar Loule market. De bus was hier naar toe en terug helemaal niet duur iets van €5,6. Toen ik uitkwam bij de market dacht ik eerst van oke is dit het? Ik loop dus over die markt iedereen wil je iets aansmeren. En ik ben er achter gekomen dat ik niet zo heel goed ben in nee zeggen. Dus ik heb een zonnebril gekocht en 2x parfum. Nina ricci en Lady million. Ik had deze 2 parfums voor maar liefst 30 eurries kunnen kopen dus ik dacht chill! Want ik ging een beetje onderhandelen met die man. Ik dus super blij, want 15 euro per stuk is helemaal niet duur voor die merken. Ze zaten ook nog eens in een origineel verpakt doosje dus ik dacht zal wel goed zijn! De markt had eigenlijk naar een halfuur wel gezien dus ik ging Loule centrum in. Eerst kwam ik daar ook nog over een markt. Een stuk van de markt was alleen maar fruit ik denk wel 10 kraampjes bij elkaar. Wat ik eigenlijk niet snap want waarom zou je zoveel kraampjes daar neer zetten dan weet je toch nooit waar je het best je fruit kunt kopen.. maar goed ik heb geen fruit gekocht. Verder kwam ik nog bij een binnenhal uit waar ook kraampjes stonden. Een kraampje verkocht wafels met chocolade saus. Ik dacht lekker en ik koop dr natuurlijk eentje, die kan ik niet laten liggen! Ik kreeg dus mijn wafel en er zat me toch veel chocolade saus op en het was nog niet gestold dus ik dacht ik wacht even met eten.. Ik ben dus ergens buiten op een bankje gaan zitten want het was mooi weer en dacht nu kan ik mijn wafel wel eten ik ben dus al op de helft en ik wéér trots op mezelf dat ik niet geknoeid heb en ja hoor ik neem nog n hap en daar ging de chocolade saus op mijn witte t-shirt!! ik had gelukkig nog een vestje mee dus heb ik die maar aan gedaan zodat ik de vlek kon verbergen! Ik ging weer verder lopen en liep nog wat kleding zaakjes binnen bij een kledingzaak hing zo’n leuk rood jurkje, dus deze heb ik natuurlijk gekocht. Als ik deze had laten hangen was ik zeker terug gegaan, en dan gehoopt dat het jurkje er nog was want er was er nog maar één! Ik was blij met mijn aankopen en ging nog maar even een cappuccino drinken want ik moest nog un half uur wachten totdat ik met de bus mee terug kon. Ik dacht laat ik de parfums is ruiken. Ik maak de doosjes open (met plastic verpakking om) en ik haal het flesje eruit en ik dacht echt van dit ga je niet menen. De print van het flesje brokkelde helemaal af!! Bij de lady million bijv. mijn handen zaten onder zo’n goud spul. En de Nina ricci gaf rood af. Ik dacht leuk 30 euro voor betaald voor zo’n troep! De markt was al helemaal opgeruimd dus terug naar die man gaan ging ook niet meer. Ik thuis bij mijn appartementje maar die flesjes van de buitenkant schoon gemaakt met een doekje. De kleur van de buitenkant is er dus al helemaal af.. Ik dacht die geur zal dus ook niks waard zijn maar de Nina ricci parfum ruikt gelukkig nog wel lekker. De ander heb ik nog niet geprobeerd. Toch baalde ik evengoed nog een beetje van mn aankoop, maar goed nu weet ik wel dat ik nooit meer op zo’n soort markt parfum koop!!! Trouwens toen ik door Loule liep sneuvelde ook nog mijn zomerschoen, ik was aan het lopen en ik dacht wat loop ik ineens raar en ja hoor ik heb ineens een kapotte schoen aan mijn voet hangen. Waar je echt niet fatsoenlijk op kon lopen… dus ik moest steeds mijn voet hoog optillen wilde ik niet struikelde. Deze schoenen liepen zo lekker maar nu liggen ze fijn in de prullenbak. Want maken is geloof ik niet meer mogelijk. Gelukkig had ik twee paar zomerschoenen meegenomen dus kon ik bij mijn appartement schoen wissel doen.

Het was tegen 2uur toen ik terug was van Loule dus ik dacht ik ga nog even naar het strand toe. Ik had het wel getroffen met het weer namelijk. (of ja ’s avonds is het wel een stuk kouder maar overdag was het heerlijk!) Ik zit dus op het strand en wilde terug lopen via een ander deel zodat ik nog wat van Albufeira leerde kennen, maar toen kwam er een Portugees naar me toe en die begon dus ook in het Portugees tegen me te praten. (ik vertelde dus dat ik geen portugees was) Maar hij vroeg zich af wat ik hier alleen deed op het strand en vroeg ik of nog wilde chillen met hem en een vriend van hem. Toen ben ik nog maar even gebleven op het strand en heb ik nog met hun op het strand gezeten. Waren erg aardige jongens. Ik ben ’s avonds nog uit geweest met de portugees, want hij vroeg of ik mee uit wilde gaan. Ik dacht leuk! Want had het uitgaan wel gemist. We waren eerst naar een club gegaan waar je eigenlijk gewoon rustig kon zitten en wat kletsen, was een erg mooie club en daarna zijn we naar een club gegaan die was gelegen aan het strand. Op het begin vond ik het niet zo heel erg leuk want ik ken eigenlijk niemand hier.. En het was ook nog niet zo druk in de club. Maar rond un uur of 1 was het een stuk drukker in de club waardoor er meer sfeer was en een stuk leuker werd. Dus heb ik toch nog leuk uit kunnen gaan. Wat ik wel raar vond bij deze club was dat alleen jongens entree moesten betalen maar dat is schijnbaar normaal hier in Portugal.

Op het moment dat ik dit verslag typ lig ik lekker op mijn dakterras te genieten van de zon, het is echt warm op het moment. Ik heb vandaag (zo 3-2) niet zo veel gedaan maar voornamelijk gechillt en lekker in de zon gelegen, is ook wel een keertje lekker!

Aangezien mijn verslag nu een beetje heel lang is geworden besluit ik om te stoppen met typen.

Liefs,
Maud.


p.s. ik wens iedereen in Nederland een fijne carnaval, geniet er van!


  • 04 Februari 2013 - 19:21

    Roos Mandemakers:

    Wat dapper dat je dat allemaal gaat ontdekken all alone! Klink heerlijk daar!
    Stage bevalt ook goed? Te vergelijken met het werk in Nederland?
    Heel veel plezier en succes!
    X Roos

  • 04 Februari 2013 - 20:07

    Pieter:

    Tjonge maud wat maak je toch allemaal mee. Leuk die verslagen . Lijkt net of je het hier zit te vertellen .

  • 04 Februari 2013 - 20:48

    Maud:

    Hee,

    Roos: Het is hier echt super, ga het hier zeker 11 weken overleven. Ga het denk ik nog wel missen hier haha! En de stage is toch wel anders als in Nederland, dus leer allerlei nieuwe dingen hier! ;)

    Maaaar dankjewel! :D

  • 04 Februari 2013 - 22:18

    Bart:

    Heej Zusje,
    super verslagje alweer. het lijkt wel of je het leuk gaat vinden dat verslagjes maken.
    misschien een leuk idee om een boek te gaan schrijven over je weken in albufeira. Haha :).

    Groeten van Je Aller Liefste Broer :).

  • 05 Februari 2013 - 19:42

    Heleen:

    Zo zo het is geloof ik wel heel gezellig daar.Je maakt zo wel veel mee zeg.Wel goed op jezelf passen .
    Groetjes Heleen

  • 08 Februari 2013 - 15:00

    Marij Reitsma:

    Hoi Maud,
    je kent mij niet maar ik heb je gezien op pap's feestje van Eldim en pap is zo trots op je dat hij vond dat ik je verslag maar eens moest lezen. Het doet me denken aan de tijd dat ik mijn eerste baan als reisleidster op Mallorca had (ik was 19). Geniet volop van je tijd daar in Albufeira, het wordt een ervaring voor je leven en dat kan niemand je meer afpakken.
    Heel plezier (en uiteraad werkervaring ;-) nog daar in het verre Portugal. Ik zal af en toe nog eens lezen.
    Heel veel groetjes uit Lomm, Marij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 692
Totaal aantal bezoekers 9008

Voorgaande reizen:

21 Januari 2013 - 06 April 2013

Mijn eerste zelfstandige reis naar Albufeira!

Landen bezocht: