Mijn eerste dagen in Albufeira. - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Maud Bosch - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Albufeira. - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Maud Bosch - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Albufeira.

Blijf op de hoogte en volg Maud

22 Januari 2013 | Portugal, Albufeira

Daar ging ik dan zondag ochtend (20-1-2013) op naar het vliegveld in Weeze om naar Albufeira te gaan. Op het vliegveld kwam het eerste probleem al. Ik had een tas teveel met mijn handbagage. Deze tas moesten we dus nog gaan inchecken. Nadat we dit hadden gedaan ging ik nog even een drankje doen met pap, Bart en Remy. Toen het tijd werd dat ik door het poortje ging moest ik nog afscheid nemen. Dus ik heb nog flink geknuffeld voordat ik ging. Gelukkig komt Remy 13 februari richting Portugal dus moet ik hem 3.5 missen.  Ik hoefde op het vliegveld maar even te wachten totdat ik richting het vliegtuig kon gaan lopen. Ik kom daar dus met mijn extra ingecheckte handbagage tas aan en ze vertelde me dat ik deze tas niet mee mocht nemen. Ik kreeg deze tas dan weer terug in Pisa. Dus ik schrok en vertelde dat ik naar Faro ga. De man die mijn tas dus eigenlijk mee nam deed er redelijk nuchter over van oh oke ja dan krijg je de tas in Faro wel terug. Ik zit in het vliegtuig ik al bijna bang dat ik naar Pisa ga of dat mijn tas naar Pisa gaat.. Maar toen ik was geland was ik in ieder geval in Faro. Ik ging mijn tassen ophalen en gelukkig daar kwam mijn langs gerold. Ik natuurlijk helemaal blij! Toen ik verder liep kwam ik mijn stage begeleidster en begeleider tegen. Erg aardige mensen, ze hebben me erg goed opgevangen. We zijn toen naar mijn appartement gereden en ze me hebben me rond geleid. Wat een appartement voor mij alleen. Een keuken, een bijkeuken, een woonkamer, een badkamer, 2 grote slaapkamers en een balkon die echt mega groot is. Als de zon schijnt zal er zeker ergens een plekje zon op mijn balkon te vinden zijn. Ik heb hierbij ook nog een hangmat en een BBQ, alleen kan ik daar niet zo goed mee overweg. Dus die moet ik maar gebruiken als pap op bezoek komt! (; Of iemand anders op bezoek komt die met een BBQ overweg kan. Na de rondleiding in mijn appartement kreeg ik nog een rondleiding in de praktijk waar ik stage ga lopen. De praktijk is erg mooi en modern. Na deze rondleiding ben ik mijn koffers gaan uitpakken en had om 16.00 afgesproken met mijn begeleiders om mee naar een Nieuwjaars borrel te gaan. Na de Nieuwjaars borrel ben ik uit gaan eten bij Hollandaise een Nederlands eetcafé. Erg gezellig cafe! Ook Nederlands dus ben de eerste dag weinig Portugees tegen gekomen. Kwa taal leek ’t alsof ik in Nederland was maar kwa land wist ik toch zeker dat ik niet in Nederland zat. Na het uiteten ben ik naar mijn appartement gebracht. Ik was erg moe dus ik ging nog even chillen en daarna ben lekker naar m’n bedje gegaan ik heb 2x een 2 persoonsbed dus moest ik ook nog keuze maken. Ik heb er voor gekozen om 1 kamer als kledingkamer te maken en 1 kamer als slaapkamer zo gebruik ik toch nog alle ruimte. Ik moet nog wel wennen aan de geluiden om me heen die ’s avonds voorkomen. Maar naast dat ik deze geluiden nog niet kende heb ik redelijk goed kunnen slapen.

Maandag (21-1-2013) begon mijn eerste stage dag in het Orange Medical Centre. Zo’n eerste stagedag is altijd spannend. Het was een leuke eerste dag en de tijd vloog voorbij. In deze praktijk komen allemaal verschillende patiënten. Nederlanders, Duitsers, Engelse maar ook Portugezen. Het is dus bij elke patiënt maar kijken welke taal hij of zij spreekt. Heel anders in Nederland maar dat maakt het ook weer leuk.
Na mijn stage dacht ik laat ik eens naar de zee lopen, want ik was benieuwd hoe ver de zee van me af ligt. (Ik heb uitzicht op zee vanaf mijn appartement) Ik loop dus fijn naar de zee in ongeveer 10minuten. Er zijn nu al lokkers bezig om je naar binnen te lokken zodat je daar gaat eten. Ik kreeg spontaan een terugblik van de afgelopen vakantie waar dit ook gebeurde maar in de zomer is het volgens mij wel een beetje meer kwa naar binnen lokken van mensen. De lokkers gingen natuurlijk weer gokken uit welk land je kwam etc. sommige gingen half Nederlands tegen me praten. Toen ik bij de zee was aangekomen werd het eigenlijk steeds donkerder want het was avond. Ik wilde terug lopen naar huis en was via een andere trap vanaf en strand het dorpje ingelopen. Dus ik dacht op het begin goed te lopen maar dat was dus niet…. Ik was verdwaald, erg fijn! Lekker in het donker liep ik in het stadje en zelfs uit het stadje ik wist niet waar ik heen liep. Uiteindelijk kwam ik wel op een plein uit dat ik herkende. (maar dat moest ook wel want volgens mij heb ik 8 keer op de plein gelopen) Op dit plein heb ik elke zijstraat dat ik kon pakken geprobeerd en de laatste die overbleef dacht ik van nee dat kan toch niet dat ik daar vanaf kwam. En ja hoor, ik liep door deze straat en was binnen 5-7min thuis. De terugweg heeft me ongeveer zo’n 60min geduurd. Maar nu weet ik tenminste wel welke zijstraat ik moet hebben voordat als ik op dat plein ben! Toen ik thuis was ging ik koken, is ook niet mijn beste talent. Dus ik hoop dat ik over 11 weken goed kan koken. Ik denk dat niet elke maaltijd goed gaat lukken maar laten we het beste ervan maken. Ik moet toch iets eten. Na het eten moest ik dus ook nog afwassen…. Dat hoort er dan ook weer bij al die huishoudelijke taken moet ik nu 11 weken lang bij gaan houden. Maar aangezien ik hier alleen zit zal het huis niet erg smerig worden dus dit zal zeker niet elke dag hoeven! (afwassen doe ik wel liever elke dag voordat er zo’n berg afwas gaat staan) Toen ik bed lag sliep ik zo, door die lange wandeling die ik heb beleefd… al die heuvels hier zijn best vermoeiend! Ik ga aankomend weekend nog kijken voor internet op mijn laptop. Dat mis ik toch wel een beetje.. Ik kan gelukkig op stage zo nu en dan op internet waardoor ik nog mailtjes kan lezen en sturen.

Op het moment (dinsdag 22 januari) zit ik lekker in het zonnetje op mijn dakterras alleen het weer is erg wisselend. Het kan zo zijn dat het over 10min gaat regenen. Dan schijnt de zon en is het ook gelijk warm en dan gaat het regenen en dan is het minder warm natuurlijk.. Maar het weer zal nu toch steeds beter worden. En met de gedachten dat het in Nederland vriest vind ik die regenbuien hier in Albufeira helemaal geen ramp.

Dit was mijn eerste verslagje. Ik weet niet hoeveel verslagen erop gaan komen, maar ik zal m’n best doen! ;)

Liefs,
Maud


  • 22 Januari 2013 - 18:52

    Pieter:

    Kei leuk verslag lieverd

    Leuk dat je dit doet

  • 22 Januari 2013 - 18:53

    Bart:

    super verslagje zusje.

  • 22 Januari 2013 - 19:55

    Petra:

    Hoi Maud
    Wat een verslag en meteen de spanning opbouwen........gelukkig dat je de weg snel genoeg terug gevonden hebt.....pfff
    Leuk dat je geschreven hebt.
    Tot gauw weer,
    liefs van ons allemaal :)

  • 22 Januari 2013 - 20:24

    Heleen:

    Alles goed verlopen dat is mooi,een goed begin.
    Fijn dat het al leuk is.
    Wel niet meer verdwalen hè meisje.
    Geniet er maar lekker van.
    Groetjes Heleen

  • 22 Januari 2013 - 20:52

    Lisa:

    heee lieve maudje
    wat een leuk verslag van je!
    vond het echt super leuk om te lezen .
    fijn dat je het er zo naar je zin hebt,
    ik zie nu al dat het helemaal goed gaat komen met je stage
    stiekem ben ik wel een beetje jaloers dat ik niet met je mee ben gegaan op buitenlandse stage hoor!!
    maak er wat van en ik kijk nu al uit naar je volgende berichtje.

    dikke kus lisa

  • 22 Januari 2013 - 22:46

    Jaimy:

    Leuk verslag maud!
    Had al aan remy gevraagd of je goed was aangekomen!
    Ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhalen:)
    gelukkig is je tas ook aangekomen daar

    liefsx

  • 23 Januari 2013 - 19:43

    Astrid:

    Ha Maud,

    Wat een avonturen al in zo'n eerste paar dagen. Tja, dat verdwalen, dat komt me bekend voor. Hopelijk ken je tegen de tijd dat wij komen wél de weg...

    Heel veel succes!

    Astrid

  • 25 Januari 2013 - 17:27

    Casyfgb:


  • 25 Januari 2013 - 23:43

    Ankie:

    Maudskie,

    Zo zo klinkt goed man!!
    &al lekker de weg kwijt? Hoppa doe je goed.
    Wel al weer een stukje land van Portugal meer gezien, zo hoort dat!
    Gelijk de pad vinder uithangen haha.

    En je appartement(je) is lekker ruim zeg.

    &al een negerinnetje geworden? Zag op Facebook dat je al lekker in de zon had gelegen..
    Wij kunnen hier schaatsen, niet op het bevroren meer, maar op de stoep!!
    Ook leuk voor de verandering! Haha

    Ben benieuwd wat deze avonturier nog meer voor verhalen te vertellen heeft!!

    Have fun!
    xxx Ankie

  • 31 Januari 2013 - 21:40

    Mw. Beurskens:

    Hoi Maud,
    Super stoer dat je dit avontuur bent aangegaan.
    Mjooie ervaring. Ik lees je verhaal met veel plezier. Hele fijne stage :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1004
Totaal aantal bezoekers 9035

Voorgaande reizen:

21 Januari 2013 - 06 April 2013

Mijn eerste zelfstandige reis naar Albufeira!

Landen bezocht: