Olá! - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Maud Bosch - WaarBenJij.nu Olá! - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Maud Bosch - WaarBenJij.nu

Olá!

Blijf op de hoogte en volg Maud

22 Maart 2013 | Portugal, Albufeira

Zo nu wordt het weer eens tijd om een nieuw verslag(je) te typen, want ik zie dat mijn laatste verslag was nadat ik zo’n 5 weken in Albufeira zat. Nu zit ik hier al zo’n 9 weken, dus eigenlijk al langer als 2 maanden… Ik heb niet het gevoel dat ik nu al 9 weken in Albufeira zit, maar het bevalt me goed!

De afgelopen weken heb ik nog van alles gedaan, waar zal ik mee beginnen? Ik denk dat ik gewoon vanaf voor af aan begin want anders zal het wel een warrig verhaal worden.. (Ook al lopen mijn verhalen niet altijd even mooi met al m’n typfouten die ik maak)
Donderdag 28 februari begon mijn ochtend bij friends of canil de Portimão. Dit is een dierenasiel opgericht door Nederlanders. Deze stichting zorgt er voor dat dieren een nieuw thuis krijgen. Deze ochtend heeft wel indruk om me gemaakt. Elke donderdag organiseert deze stichting een ochtend dat vrijwilligers met de honden kunnen wandelen van het asiel. Aangezien ik hondjes erg leuk vind vond ik het ook erg leuk dat ik een ochtend heb mee gewandeld, want ik had al lang niet meer met hondjes geknoeveld. Deze hondjes zijn zooooo blij dat ze een stuk mogen wandelen ofja, de meeste er waren ook hondjes bij die liever ergens zaten en geknuffeld wilde worden. Sommige hondjes zijn wel echt zielig.. maar je weet vaak niet wat er vooraf is gebeurt met deze honden. Naast dat ze blij zijn dat ze mogen wandelen krijgen ze op deze dag ook de kans om wat meer te eten. Ik heb nog nooit een hond zoveel zien eten en volgens mij kon deze hond nog wel meer eten als ik niet verder liep. Nadat ik met de hondjes had gewandeld ben ik nog met 4 andere weestte lunchen bij Ti Tiresa daar kun je voor zo’n 8 euro geloof ik eten en dan krijg je een voorgerecht – hoofdgerecht – toetje en een drankje. Het lunchen was erg gezellig. Na het lunchen hebben ze me weer naar huis gebracht zodat ik me even kon opfrissen voordat ik weer naar stage ging. Deze avond kreeg ik bezoek. Mijn vader kwam voor een weekje langs. Het was erg gezellig, we zijn een paar keer gaan uiteten en we zijn in Lissabon geweest. Lissabon is echt heel anders als Albufeira. Maar het was wel erg leuk. We hebben in Lissabon geshopt (ofja eigenlijk heb ik alleen kleren gekocht) en daarnaast gingen we met een bus sight seeing doen. Pap wilde dit graag dus ik dacht laten we dat maar doen, maar deze bus ging vanaf een bepaald punt niet meer verder in verband met een staking. In Portugal is de laatste tijd namelijk veel veranderd, veel prijzen zijn omhoog gegaan en de salarissen blijven hetzelfde etc. Het was toch een aparte ervaring om deze staking mee te maken, maar het was geen staking waarbij er gevochten/geschoten werd. Ik heb alleen nog nooit zoveeeel mensen op een gebied gezien. Pap en ik gingen maar ergens op een terrasje zitten en een beetje kijken naar de staking. Hierna zijn we gaan uiteten bij een Indonesisch restaurant. Ik weet wel dat ik hier nooit meer ga eten want het smaakte écht niet! Pap zat er eerst nog maar een beetje positief over te praten maar achteraf was hij ook aan het klagen dat het niet lekker was, haha. Na het uiteten gingen we naar het Hard Rock cafe geweest, daar was het erg gezellig. Naast dat je hier drankjes kunt drinken kun je hier ook uiteten dus we hadden laterna wel een beetje spijt dat we hier niet waren gaan eten als je het eten voorbij zag komen. Maar goed we hebben hier wel lekkere drankjes gedronken, ofja pap biertjes natuurlijk en ik heerlijke warme chocomels en cocktails. Hierna zijn we terug gegaan naar het hotel. Pap en ik moesten samen op een kamer slapen, maar dat was geen groot succes. Ik werd lekker wakker gehouden door gesnurk! Deze nacht heb ik dus maximaal zo’n 4 uurtjes kunnen slapen. Omdat het weer niet echt mee zat zijn we zondag al redelijk op tijd terug gereden naar Albufeira. Verder heb ik ook gewoon stage gelopen dus heeft pap zelf nog wat getourd door de Algarve. De woensdagavond 6 maart zijn we nog uit gaan eten met mijn stagebegeleiders. Het was een leuke week!

Donderdag 7 maart ging ik met pap mee naar het vliegveld om hem uit te zwaaien, maar naast dat ik pap ging uitzwaaien ging ik op het vliegveld wachten op weer nieuw bezoek. Dit keer kwamen Heleen, Astrid, Floortje, Ankie en Loeka voor 4 dagen. We zijn vrijdag naar Silves en Lagos geweest. Op het begin van de dag was het weer een beetje heel erg slecht.. erg veel regen! Maar gelukkig rond een uur of half 3/3uur kwam de zon door. Deze vrijdag avond zijn we na het uiteten naar een karaoke bar geweest, dat was erg gezellig. Op deze avond waren ook nog 3 dronken Engelse aanwezig waarvan er 2 ook gingen karaoke. Deze 2 gingen ook een keer het liedje ‘We are family’ zingen, toen zijn we rondom hun gaan staan en gingen we lekker mee swinge! Op het einde van de avond voelde een Engelse zich toch niet zo goed… De vele drankjes gingen er goed in maar kwamen er uiteindelijk ook weer goed uit. Het is wel een geslaagde avond. Zaterdag was het erg mooi weer dus hebben we op het strand gelegen. (good life) Maar voordat we het strand eigenlijk hadden bereikt duurde wel even.. Aangezien we eerst een aantal winkeltjes door gingen. Helaas ging het rond een uur of 5 weer even regenen. Het is dit jaar erg wisseld kwa weer. Zon – regen – zon – regen. Maar ik denk dat ik het weer in Albufeira wel een stuk beter is als in Nederland als ik de verhalen van de sneeuw weer hoor. (wat ik eigenlijk niet in Maart had verwacht) De zaterdag avond zijn we voor de 3e avond op rij weer gaan uiteten, the good life!! Na het uiteten zijn we richting het appartement gegaan en zijn Floortje, Ankie en ik nog even uit geweest bij Setima Onda. Helaas viel Setima Onda dit keer tegen dus waren we rond n uur of 2 alweer thuis! Maar goed we moesten de volgende dag toch weer vroeg op omdat mijn bezoek me weer ging verlaten! Dus nu moest ik weer verslagen/opdrachten etc. maken voor stage! En natuurlijk stage lopen. Wat ik wel grappig vond is dat een Engelse man mijn naam vroeg en mijn naam uitsprak als maus. Het deed me gelijk denken aan de koks op het werk. De meeste koks noemen me daar namelijk maus ipv maud. Sommige vinden mijn naam gewoon moeilijk.

Vorige week zaterdag 16-3 ging ik met Heino kijken bij gehandicapte voetbal, er was namelijk een Nederlands G-team naar Portugal gekomen om te voetballen. Dit wordt elk jaar georganiseerd en dan hebben ze dus een weekendje Portugal. Ofja Albufeira! De zondag ben ik samen Hermien gaan touren door de Algarve. We gingen toen nog ergens spareribs eten maar als we samen een portie hadden besteld hadden we allang genoeg gehad, maar dat kun je van te voren natuurlijk ook niet weten.

Afgelopen donderdag (gister) ben ik met Heino en Brigitta (mijn stagebegeleiders) gaan uiteten bij Carpe Diep. Voor het uiteten ben ik nog eerst bij hun thuis geweest. Nadat we het hoofdgerecht hadden gehad gingen we nog een toetje eten. Maar het toetje leek eigenlijk net een hoofdgerecht. Ik had een crepe met ijs en aardbeien en slagroom maar deze crepe was echt een royale pannenkoek! Dus ik had zeker genoeg gegeten. Het was een gezellige avond.

Morgen krijg ik weer nieuw bezoek (23-3-13) mijn broer komt namelijk voor 4 daagjes langs! Hij komt van zaterdag t/m dinsdag. Ik hoop voor hem dat we een beetje mooi weer gaan krijgen, zodat hij niet het gevoel heeft alsof hij in Nederland is. Maar meestal komt de zon toch wel eventjes door hier! Maar als ik verhalen hoor was het vorige zomer toch een stuk beter! Maar goed kwa weer heb ik hier niet zo heel veel te klagen als het in Nederland nog regelmatig heeft gesneeuwd/gevroren, dan zit ik hier toch nog wel warmpjes!

Zo nu nog maar 2 weekjes Albufeira en dan ga ik alweer terug naar Nederland. Dat zal op het begin wel weer even wennen worden om weer thuis te wonen! Maar goed, nu ga ik stoppen met mijn verslag!

Ciaoooooooo.

Liefs,

Maud


  • 22 Maart 2013 - 22:33

    Bart:

    jaahhh!!!!!! zin in!!!!! tot morgen zusje :-)

  • 22 Maart 2013 - 22:50

    Linda & Milou:

    Haa Maudje!
    Eindelijk weer een verslagje van jouw vanuit Alburfeira.

    Fijn om te horen dat je leuke dagen hebt gehad met je familie. Geniet de aankomende 4 dagen maar goed met je broer.
    Ook fijn dat je het daar verder naar je zin hebt. Leuke ervaring bij het dierenasiel!

    Wij genieten ook nog 2 weken goed hier, want voor we het weten zijn we weer terug in Nederland, het koude kikkerlandje!

    Maudje, geniet nog maar flink en heel veel succes verder.

    Liefs van Linda & Milou (vanuit Valencia)

  • 23 Maart 2013 - 13:36

    Flora:

    mausieee! hahaha nicee story!!
    Het was echt super leuk 2 weken geleden!
    Have fun you two Bart en maus! GENIET!!

    xxx

  • 23 Maart 2013 - 14:04

    Pieter:

    Hi hi kei leuk verhaal weer . Elke keer is het weer leuk om het te lezen

  • 23 Maart 2013 - 15:06

    Anita:

    Heej Maus,
    Wat een mooi verslag weer! Ik heb weer genoten!
    Veel plezier met Bart.

  • 24 Maart 2013 - 12:51

    Peet En Anny:

    goed zo maus,
    leuk verslag.leuke dagen met bart.
    we missen je hier ook wel.
    kom maar gauw terug.
    p.s. maak er daar toch maar een ,
    leuke verjaardag van.en doe bart de groeten van ons.
    we gaan samen bruiloften in grathem met isabelle en patrick
    groetjes anny en peet

  • 29 Maart 2013 - 20:55

    Heleen:

    Ha Mausje,
    Leuke naam die goed bij jou past.Heb je een leuke varjaardag gehad met je kado?
    Nou ik denk het wel.Jullie pap zit vol verrssingen voor jou,kei schon .
    Geniet ernog maar lekker van en tot volgende week dan komen we een biertje drinken op jou verjaardag.
    Groetjes Heleen

  • 29 Maart 2013 - 23:13

    Maud Van Den Bosch:

    Jaaa ik heb n erg leuk verjaardagscadeau gehad! Het was erg leuk.

    Maar mn laatste weekje zit er nu inderdaad aan te komen, Time flies!

    Tot volgende weeeek!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 699
Totaal aantal bezoekers 9028

Voorgaande reizen:

21 Januari 2013 - 06 April 2013

Mijn eerste zelfstandige reis naar Albufeira!

Landen bezocht: