Al bijna op de helft. - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Maud Bosch - WaarBenJij.nu Al bijna op de helft. - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Maud Bosch - WaarBenJij.nu

Al bijna op de helft.

Blijf op de hoogte en volg Maud

24 Februari 2013 | Portugal, Albufeira

Zo nu zit ik al 5 weken hier… De tijd is tot nu toe nog erg snel gegaan waardoor ik helemaal niet het gevoel heb dat ik hier al 5 weken ben! Het is een hele ervaring om hier te zijn. Voornamelijk omdat ik helemaal alleen ben. Voordat ik hierheen ging dacht ik die huishoudelijke klussen moeten gemakkelijk lukken, omdat ik ook in de vakanties poets bij Proteion. Alleen het valt toch een beetje tegen om je eigen huis zo goed te onderhouden en elke dag te koken. Toch begin ik er aan te wennen. Het is meer werk dan ik dacht… Koken gaat natuurlijk ook niet altijd goed want heb al een paar sneeën in mijn vingers veroorzaakt! Maar goed, dit kan ook gebeuren als ik in Nederland ben. Ik heb afgelopen maandag zelfs 2x in mijn vinger gesneden, lekker onhandig! Maar verder is deze week goed verlopen met koken, haha!

13 t/m 17 februari.
Na 3,5 week hier te zijn kwam Remy me bezoeken. Ik had een taxi voor hem geregeld en gezegd dat hij de taxi vast wel kon vinden, maar als verrassing ging ik hem ophalen op het vliegveld. Ik zat super zenuwachtig in de taxi. Toen we aankwamen op het vliegveld sms’te Remy dat hij net het vliegtuig uit was. Ik dus half rennend/lopend naar het stuk waar je eigenlijk mensen op kunt wachten. Want ik dacht als ik niet opschiet dan staat hij al buiten. Ik stond een beetje aan de zijkant en toen kwam hij eraan gelopen. Hij had mij nog niet gezien en liep in een stuk vooruit ik dacht laat ik maar naar hem toe lopen voordat hij de hele tijd doorloopt. Ik was zooo blij hem weer te zien dat ik zelfs een paar tranen kreeg… Ik had nog nooit eerder tranen gekregen als ik blij was, dus had eigenlijk niet verwacht dat er tranen kwamen, maaar goed ik was in ieder geval blij hem weer te zien! Toen zijn we naar de taxi gelopen en naar mijn appartementje gebracht. Het waren echt een paar daagjes genieten! Lekker uiteten, lekkere cocktails, 2 dagen lekker veel zon! Helaas was het weer zaterdag wat minder. Zaterdag ochtend zijn we naar Ayamonte geweest in Spanje. We gingen hier ook naar een Marktje, waar je erg goedkoop spullen kunt kopen. Verder waren de daagjes erg leuk. Bij een cafétje was ’t trouwens erg grappig. We waren even naar een cafétje gegaan waar ajax op tv kwam. Ik dacht Remy vind dat vast leuk en ik vond t niet erg om er even naar te kijken. Bij dit cafétje was nog een Hollandse man en hij ging tegen ons praten en ’t was echt super grappig en ik kon mijn lach eigenlijk amper inhouden en Remy zat er gewoon heel normaal bij.. Hij had gewoon niks in de gaten omdat hij zo in het voetbalspel zat. Maar ik bespaar het Remy om hier alles op te zetten, ik vond het in ieder geval heel grappig. Ik kan er nog steeds om lachen! Deze Hollandse man had ons zelfs uitgenodigd om bij hem te gaan eten, maar dit hebben we maar niet gedaan. Na 5 daagjes samen te zijn geweest moest ik Remy alweer uitzwaaien, helaas! Met de gedachten dat ik hem 7 weken niet meer ga zien vond ik dat wel even stom…. Maar het zal over 7 weken ook wel super leuk zijn om elkaar dan weer te zien!

Verder vind ik het echt heerlijk om in Albufeira te zijn. Het weer is wel erg wisselend hier. Dan is het mooi weer en dan heb je een paar dagen regen. Het is ook fijn om altijd een vestje mee te hebben overdag want als de zon achter de wolken verdwijnt dan is het ook echt even frisjes. Maar verder mag ik denk ik niet klagen over het weer als ik de sneeuwfoto’s op facebook zie! Nu ik hier al 5 weken ben betekend het dat ik nog maar 6 weken hier ben.. Ik denk dat ik het wel ga missen als ik weer thuis ben.. Ik ben ook echt van plan om volgend jaar weer terug te gaan, maar dan wil ik in de zomer een weekje gaan. Na een aantal verhalen gehoord te hebben moet het hier in de zomer echt een gekkehuis zijn. Ik ben erg benieuwd! Nu zijn er nog een aantal kroegen/hotels dicht maar deze gaan rond maart/april wel weer open.
De stage is ook nog steeds leuk! Ik leer veel nieuwe dingen want er zijn een aantal verschillen met een huisartsenpraktijk in Nederland en het Orange Medical Centre. Ook ging ik deze week met de dokter flyeren. We gingen een aantal hotels langs om hier flyers neer te leggen. Dit was natuurlijk ook een aparte ervaring omdat je dit in Nederland niet mee zult maken, maar als vakantie dokter is het wel belangrijk om dit te doen. Na het flyeren hebben we nog wilde flamingo’s gespot. Het was echt super leuk om te zien!


Over 4 dagen komt pap op bezoek voor een weekje. We gaan dan in het weekend 2 dagen naar Lissabon toe. Hier heb ik erg veel zin in! De dag dat pap ga uitzwaaien krijg ik gelijk weer nieuw bezoek dan komen Heleen, Astrid, Floortje, Ankie en Loeka voor een paar dagen. Dus heb ik 1,5 week lang bezoek. Dat wordt dus erg gezellig! ZIN IN!!

Nu stop ik weer met mijn verslagje,

Liefs,
Maud.

(Ps. Ik wens iedereen in Nederland veel sneeuwpret.)

  • 24 Februari 2013 - 21:22

    Joske :

    Ha Maudje,

    Wat schrijf je toch leuk! Ik zit hier nu met tranen die over mijn wangen rollen omdat je zo blij was om Remy te zien. Erg he. Vind het zo knap van je!

    Geniet ervan meid.
    Dikke kus Joske

  • 24 Februari 2013 - 21:25

    Maud Van Den Bosch:

    Jos toch, wat schattig.
    Maaaaaa ik ga er zeker nog van genieten hier, Komt helemaal goed!

    XXX

  • 24 Februari 2013 - 22:51

    Pieter:

    Bedankt voor je verslag
    Elke keer leuk om te lezen
    Tot snel

  • 25 Februari 2013 - 18:20

    Marieke Lagerweij:

    Hallo Maud,

    Wat heb ik een respect voor jou. Echt knap dat je alleen op pad gaat en er alles uithaalt om deze stage tot een groot succes te maken.
    Ik vind het leuk dat je toch hebt besloten om verhalen te schrijven en op deze site te zetten, want ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het jou vergaat.

    Vooral dit laatste verslag was met zoveel gevoel geschreven, dat ik me heel goed kan voorstellen dat je stond te springen om je vriend weer te zien.

    Blijf genieten en veel succes nog op je stage!

    Groeten,
    Marieke Lagerweij

  • 28 Februari 2013 - 20:20

    Grootje:

    hoi Maud

    wat een avondturen zeg,als je straks nog maar terug naar nederland wilt.
    Als ik jou zo zie schrijven moet je maar schrijfster worden ,goed man.
    Nog veel lol de komende weken en doe de groeten aan je papie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 9032

Voorgaande reizen:

21 Januari 2013 - 06 April 2013

Mijn eerste zelfstandige reis naar Albufeira!

Landen bezocht: